حمل و نقل دریایی

اصطلاحات تخصصی حمل ونقل دریایی

 

به لحاظ تنوع اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی ، اصطلاحاتی بیان می شوند که  دارای کاربرد در قوانین و مقررات می باشند. در برخی موارد برحسب مقررات ممکن است در مورد اصطلاحی نیز تعاریف متفاوتی ارایه شده باشد که این تعاریف در کنار هم و با ذکر منبع مربوطه عینا نقل گردیده اند.

بین دولت ایران با اغلب کشورها موافقتنامه های کشتیرانی دو جانبه متعددی امضا گردیده و در اغلب این موافقتنامه ها تعاریفی در مورد برخی از اصطلاحات از قبیل : خدمه ، قلمرو ، بندر و کشتی ارایه شده که دارای تعاریف مشابهی بوده و فقط با اندکی تغییر در عبارات بیان شده اند و به همین لحاظ از ذکر اصطلاحات مربوط به همه این قبیل موافقتنامه ها پرهیز شده و صرفا به نقل اصطلاحات به کار رفته در یکی از موافقتنامه های جدید که به نام قانون موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا مصوب1383/08/13 می باشد ، اکتفا گردیده است. از آنجا که عناوین اغلب قوانین و مقررات را عموما عبارات طولانی تشکیل می دهند ، لذا برای مشخص شدن منبع مربوط به هر اصطلاحی و برای رعایت اختصار ، در مقابل هر اصطلاحی به ذکر نام اختصاری مربوط به مصوبه ای که همان اصطلاح از آن استخراج شده اکتفاء گردیده است.

 

حمل و نقل دریایی

شرکت فیوچر اسکای افتخار دارد با اختیارات خود کلیه حمل و نقل دریایی صاحبان صنایع و مشاغل را با تسهیلات مختلف خود به انجام برساند .

برای اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات بازرگانی شرکت فیوچر اسکای به لینک شرکت ما در سایت نادین تک مراجعه فرمایید .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 22:35 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.